پروتز پستان
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

پروتز پستان

پروتز سینه یک سینه مصنوعی است که برای تکرار اندازه، شکل، احساس و وزن سینه‌های فرد پس از ماستکتومی جزئی، کامل یا دوبل طراحی شده است. تولیدکنندگان اغلب از ژل سیلیکونی یا مواد مشابه استفاده می کنند که نرم است و حسی مشابه سینه های طبیعی ایجاد می کند. بازسازی سینه یک روش جراحی است که شکل پستان را پس از ماستکتومی بازیابی می‌کند - جراحی که سینه شما را برای درمان یا پیشگیری از سرطان سینه خارج می‌کند. یکی از انواع بازسازی سینه از پروتز سینه استفاده می کند - دستگاه های سیلیکونی پر شده با ژل سیلیکون یا آب نمک (سالین) - برای تغییر شکل سینه های شما. بازسازی سینه با ایمپلنت سینه یک عمل پیچیده است که توسط جراح پلاستیک انجام می شود. فرآیند بازسازی سینه می تواند در زمان ماستکتومی شما (بازسازی فوری) شروع شود یا بعدا انجام شود (بازسازی با تاخیر). فرآیند بازسازی سینه معمولاً به دو یا چند عمل نیاز دارد. همچنین می‌توانید در طی دو تا سه ماه پس از جراحی اولیه، چندین جلسه ملاقات داشته باشید تا پوست قفسه سینه خود را برای آماده شدن برای ایمپلنت گسترش دهید. بازسازی سینه ظاهر و احساس دقیق سینه طبیعی شما را دوباره ایجاد نمی کند. با این حال، کانتور سینه جدید شما ممکن است حالتی شبیه به آنچه قبل از ماستکتومی داشتید را بازگرداند.

خطرات پروتز سینه

بازسازی سینه با ایمپلنت سینه ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد از جمله:

  • سینه هایی که از نظر اندازه یا ظاهر با یکدیگر مطابقت ندارند (عدم تقارن)
  • درد سینه
  • پارگی یا کاهش تورم ایمپلنت
  • بهبود ضعیف برش ها
  • افزایش خطر جراحی سینه در آینده برای جایگزینی یا برداشتن ایمپلنت سینه
  • تغییر در احساس سینه
  • عفونت
  • خون ریزی
  • بافت اسکار که ایمپلنت و بافت سینه را تشکیل می دهد و به شکلی سخت و غیرطبیعی فشرده می کند (انقباض کپسولی)
  • خطرات مرتبط با بیهوشی

خطر بسیار کم، اما افزایش یافته سرطان سیستم ایمنی نادر به نام لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک (ALCL) که با ایمپلنت های بافت سینه مرتبط است، اگرچه تحقیقات بیشتری برای درک رابطه بین ALCL و ایمپلنت سینه مورد نیاز است. اصلاح هر یک از این عوارض ممکن است به جراحی اضافی نیاز داشته باشد.

ایمپلنت های پستان

ایمپلنت سینه یک پوسته سیلیکونی گرد یا قطره ای شکل است که با آب نمک (سالین) یا ژل سیلیکون پر شده است. زمانی که به دلیل نگرانی های ایمنی محدود شد، کاشت ژل سیلیکون اکنون ایمن در نظر گرفته می شود. یک جراح پلاستیک ایمپلنت را پشت یا جلوی عضله قفسه سینه (عضله سینه ای) قرار می دهد. ایمپلنت هایی که در جلوی عضله قرار می گیرند با استفاده از یک بافت مخصوص به نام ماتریکس پوستی بدون سلول در جای خود نگه داشته می شوند. با گذشت زمان، بدن شما این بافت را با کلاژن جایگزین می کند. برخی از خانم ها می توانند ایمپلنت دائمی سینه را در زمان ماستکتومی (بازسازی مستقیم به ایمپلنت) قرار دهند. با این حال، بسیاری از زنان نیاز به یک فرآیند دو مرحله‌ای دارند و قبل از قرار دادن ایمپلنت دائمی، از یک گسترش دهنده بافت استفاده می‌کنند. انبساط بافت فرآیندی است که پوست باقیمانده قفسه سینه و بافت‌های نرم شما را کشیده تا فضایی برای کاشت سینه ایجاد شود. جراح شما در زمان ماستکتومی یک منبسط کننده بافت بالون مانند زیر یا روی عضله سینه شما قرار می دهد. در طی چند ماه آینده، از طریق یک دریچه کوچک زیر پوست، پزشک یا پرستار شما از یک سوزن برای تزریق نمک به دریچه استفاده می‌کند و بالون را طی مراحل پر می‌کند. این روند تدریجی به پوست اجازه می دهد تا در طول زمان کشیده شود. شما هر یا دو هفته یکبار برای تزریق سالین به پزشک مراجعه خواهید کرد. با بزرگ شدن ایمپلنت ممکن است کمی ناراحتی یا فشار را تجربه کنید. نوع جدیدی از گسترش دهنده بافت از دی اکسید کربن استفاده می کند. این منبسط کننده کنترل از راه دور گاز را از یک مخزن داخلی آزاد می کند. در مقایسه با انبساط با استفاده از نمک، انبساط تدریجی با استفاده از دی اکسید کربن ممکن است میزان ناراحتی شما را کاهش دهد. پس از اینکه بافت به اندازه کافی منبسط شد، جراح شما جراحی دوم را برای برداشتن گشادکننده بافت و جایگزینی آن با یک ایمپلنت دائمی انجام می دهد که در همان محل گسترش دهنده بافت قرار می گیرد.

نتایج پروتز سینه

هنگام پیش بینی نتیجه جراحی، انتظارات خود را واقع بینانه نگه دارید. جراحی بازسازی سینه مزایای زیادی دارد، اما باعث نمی شود دقیقاً مانند قبل از ماستکتومی به نظر برسید. بازسازی سینه چه کارهایی می تواند انجام دهد:

یک کانتور سینه به شما بدهد.

تقارن بهتری برای سینه های خود ایجاد کنید تا زیر لباس یا لباس شنا شبیه به هم به نظر برسند.

به شما کمک می کند از نیاز به فرم (پروتز خارجی) در داخل سوتین خود اجتناب کنید.

بازسازی سینه چه کاری ممکن است انجام دهد:

  • عزت نفس و تصویر بدن خود را بهبود بخشید.
  • یادآوری های فیزیکی بیماری خود را تا حدی پاک کنید.
  • برای تصحیح مشکلات ترمیمی به جراحی اضافی نیاز دارید.
  • شما را دقیقاً مانند قبل می کند.
  • به سینه بازسازی شده خود همان حسی را می دهد که سینه طبیعی خود را دارد.
هزینه پروتز پستان

هزینه انجام پروتز پستان متغیر است و بسته به انجام کار و افراد متفاوت است. برای اطلاع بیشتر از “قیمت پروتز سینه” روی لینک کلیک کنید. گفتگو با پزشک می تواند بهترین نتیجه را برای افراد رقم بزند.

تاثیر بیمه در هزینه پروتز

پروتز پستان یک عمل زیبایی محسوب می شود و شامل بیمه نمی شود، اما به بسته به نوع جراح، کلینیک و بیمارستان هزینه ها متغیر است.

 دکتر یداله مهدیانی با مدرک فوق تخصص جراح پلاستیک و ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه تهران به همراه سابقه کار در بیمارستان های آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیش از سال ها تجربه و عمل های موفق برای انجام جراحی های زیبایی و ترمیمی در این مرکز حاضر می باشند.

 

منبع: https://drmahdiani.com/

 





:: برچسب‌ها: خطرات پروتز سینه , ایمپلنت های پستان , نتایج پروتز سینه , هزینه پروتز پستان , دکتر مهدیانی , فوق تخصص جراح پلاستیک ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: